Fallout 2 mod FO2 Engine Tweaks (Sfall)

Discussion in 'Fallout General Modding' started by Dude101, Jul 30, 2007.

  1. phobos2077

    phobos2077 Mildly Dipped
    Modder

    Apr 24, 2010
    Конечно будем :D Ну кроме тех мест где без ASM совсем не обойтись.

    Let's wait for Falltergeist for this :D I think lighting is already implemented there.
     
  2. NovaRain

    NovaRain Casual Modder

    Mar 10, 2007
  3. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Yes, global script displays an additional message on the screen.
    What if the macro is already included Swift Learner, global script will introduce some confusion when receiving the quest experience :)
    Code:
    #define give_xp(x)     give_exp_points(x); \
                           if has_trait(TRAIT_PERK, dude_obj, PERK_swift_learner) then \
                           global_temp:=x+(x*(5*(has_trait(TRAIT_PERK, dude_obj, PERK_swift_learner)))/100);\
                           else global_temp:=x; \
                           display_msg(message_str(SCRIPT_GENERIC,100)+global_temp+message_str(SCRIPT_GENERIC,101))
    
     
    Last edited: Dec 29, 2016
  4. NovaRain

    NovaRain Casual Modder

    Mar 10, 2007
    Sure, but it would require recompiling nearly all scripts. The global script way is easier as an additional add-on for existing mods without recompiling stuff.
     
  5. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    I understand, but I look at it from the perspective of the creation new projects, and not mods to vanilla F2.
     
  6. hal900x

    hal900x First time out of the vault

    Oct 28, 2009
    What is the specific purpose of TurnHighlightContainers? Is it just to highlight dead characters/enemies? And by the way...is there a way to permanently toggle on item highlights, rather than a momentary toggle key?
     
  7. NovaRain

    NovaRain Casual Modder

    Mar 10, 2007
    It highlights containers like lockers, bookshelves, etc.
     
  8. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Scripting extension:
    call_offset_r1(0x477B88, ItemPtr); /* Get Item Weight (for weapon include load ammo weight) */
     
    • [Like] [Like] x 1
  9. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    For what purposes is enabled Hero Appearance Mod adds a number(the total number of registered FID Criitters.lst) to the FID of the player (dude_obj) bug?
    FID APA should be equal 16777287 and we have ...407
    fid.PNG
    Для каких целей включенный Hero Appearance Mod прибавляет число(общее количество зарегистрированных FID в Criitters.lst) к FID игрока (dude_obj) баг?
     
    Last edited: Jan 19, 2017
  10. phobos2077

    phobos2077 Mildly Dipped
    Modder

    Apr 24, 2010
    Твое сообщение одинаково непонятно что на английском что на русском)) Не мог бы ты перефразировать вопрос? Какой FID игрока, как ты его получаешь, при каких условиях и что за число?
     
  11. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    На картинке fid игрока при включенном моде HeroAppearanceMod=1
    fid получаем стандартно с помощью obj_art_fid(dude_obj)
    и к fid игрока прибавляется общее количество прописанных в art/СRITTERS.LST frm-криттеров
    в данном случае у меня в .lst 120 fid-анимаций(или как их там правильно называть я не знаю), поэтому имеем 16777287+120=16777407 (16777287 - FID Криттера в APA)
    я еще долго разбирался в чем косяк, потом выключил мод и все стало как должно быть.
    с криттерами/нпс все нормально.
    проверял на версии 3.8.1
     
    Last edited: Jan 21, 2017
  12. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    +еще пару багов нашел.
    ExplosionsEmitLight=1 ;Set to 1 to make explosions and projectiles emit light
    При включенной опции не поджигает PID_FLARE(вспышка) при его броске.

    И еще сопутствующий баг при броске с хуком hs_withinperception игра крашится (на версии Crafty не возникает). Разберусь что там точно отпишу.

    Разобрался... похоже вы не исправляли фукнции call_offset_r#() - на них игра и крашится.
    Использую такие движковые функции
    call_offset_r0(0x42E3F4) // is_pc_sneak_working_
    call_offset_r2(0x412BEC, source, target) // can_see_(source, target)
    call_offset_r2(0x48BBD4, target, source) // obj_dist_(target, source)
     
    Last edited: Jan 21, 2017
  13. phobos2077

    phobos2077 Mildly Dipped
    Modder

    Apr 24, 2010
    Что значит не исправляли? Что не так с этими функциями?
     
  14. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Игра на них критует.
    После того как Crafty в своей версии их исправил ими стало можно пользоваться.
     
    • [Like] [Like] x 1
  15. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Use32BitHeadGraphics - when using the "New Heads" they are displayed correctly only with 640x480 on other resolutions the picture of the head is shifted in the upper left corner.
    It is possible to bring to working condition?

    to @Phobos
    Use32BitHeadGraphics - при использовании "Новых Голов" они корректно отображаются только при 640x480 на других разрешениях картинка головы смещается в левый верхний угол.
    Можно это довести до рабочего состояния?
     
    Last edited: Feb 1, 2017
  16. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Code:
    //Bodypart hit chances
        *((DWORD*)0x510954) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Head",      0xFFFFFFD8, ini);
        *((DWORD*)0x510958) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Left_Arm",  0xFFFFFFE2, ini);
        *((DWORD*)0x51095C) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Right_Arm", 0xFFFFFFE2, ini);
        *((DWORD*)0x510960) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Torso",     0x00000000, ini);
        *((DWORD*)0x510964) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Right_Leg", 0xFFFFFFEC, ini);
        *((DWORD*)0x510968) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Left_Leg",  0xFFFFFFEC, ini);
        *((DWORD*)0x51096C) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Eyes",      0xFFFFFFC4, ini);
        *((DWORD*)0x510970) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Groin",     0xFFFFFFE2, ini);
        *((DWORD*)0x510974) = GetPrivateProfileIntA("Misc", "BodyHit_Torso",     0x00000000, ini);
    The last line remove or restore BodyHit_Uncalled.
    Otherwise it is not working correctly, and BodyHit_Torso gives a penalty/bonus to all attacks.
     
  17. NovaRain

    NovaRain Casual Modder

    Mar 10, 2007
    If you mean like setting BodyHit_Torso=-5 and all normal uncalled attacks are also received -5% penalty, it's because BodyHit_Torso is supposed to have equal ToHit chance to uncalled attacks. Making aiming torso has different ToHit chance from uncalled attacks is somewhat weird IMO.

    EDIT: hmm, guess I didn't think of some cases like someone wants to make torso shots have higher ToHit chance than uncalled shots to represent the fact player is "aiming".
     
    Last edited: Feb 1, 2017
  18. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    You are absolutely right.
    If a player aiming shoots in the Torso on spending 1 AP more, why not give him a bonus to accuracy. :)
     
  19. NovaRain

    NovaRain Casual Modder

    Mar 10, 2007
    Crafty posted some explanation on Fallout.ru.
    Looks like separating BodyHit_Torso and BodyHit_Uncalled would result in an inconsistency on critical chance calculation for uncalled shots.
     
  20. Mr.Stalin

    Mr.Stalin First time out of the vault

    Oct 29, 2015
    Ok. Then it would be right to rename Torso in Uncallled.
    I used a script method.
    Code:
    if AimedShot and combat_is_initialized and not(set_AimedShot_Torso) then begin
        set_bodypart_hit_modifier(3, bonus);
        set_bodypart_hit_modifier(8, bonus);
        set_AimedShot_Torso:=true;
    end else if combat_is_initialized and set_AimedShot_Torso and not(AimedShot) then begin
        set_bodypart_hit_modifier(3, 0);
        set_bodypart_hit_modifier(8, 0);
        set_AimedShot_Torso:=false;
    end
     
    Last edited: Feb 2, 2017
    • [Like] [Like] x 2