Wywiad z Zoltharem - szefem projektu Sigonyth

Status
Not open for further replies.

Kaczor

A Smooth-Skin
1. Mo¿ecie nieco opowiedzieæ o Waszej firmie. Czy jest ona zalegalizowana i jaka jest jej historia? Kto wchodzi w jej sk³ad?

NEW DESERT nie jest firm± i nie jest zalegalizowana. Wszyscy pracuj±cy nad gr± robi± to z przyjemno¶ci i bez wynagrodzenia w wolnym czasie
po pracy lub po szkole. W sk³ad zespo³u wchodz±:

- graficy 2D (Phantom, matlev)
- graficy 3D (AjaS , Sjon , und3r , Pablo, Bremen, Iarwain Ben-Adar)
- szkicownicy (Tomurox , Anderton , Giorgione)
- tek¶ciarze (Luiner, Argali, Goldsun, Czaras, Bilbo)
- muzycy (npc, srebrny)
- ja jako programista i koordynator zarazem.

Nie robimy równie¿ gry w celach zarobkowych. Naszym celem jest zrobienie czego¶ dla siebie. Czê¶æ z nas pracuje a czê¶æ uczy siê i dla
ka¿dego z nas bêdzie to niez³e do¶wiadczenie, z którego potem bêdziemy mogli czerpaæ. Je¿eli jednak przy okazji tworzenia sigonyth zrobimy
niechc±cy co¶ profesjonalnego to tylko siwadczyc to bedzie o naszym zaangazowaniu i takze o tym, ze nie tylko firmy komercyjne, ale i
zwykli ludzie sa w stanie podolac takiemu wyzwaniu. Tworzac gre w pelni dzialajaca i stojaca na wysokim poziomie.

NEW DESERT to wynik d³ugiej ewolucji. Historia powstania siêga ju¿ 3 lat. Na stronie www.zoltharia.com mo¿na zobaczyæ kroniki, gdzie
opisa³em jak wygl±da historia Zoltharii. Pocz±tkowo sk³ad zbiera³em w³asnymi si³ami. Rozmawia³em z lud¼mi, pyta³em o mo¿liwo¶æ pomocy. O
dziwo znalaz³em chêtnych. Jednak od czasu, gdy powsta³ NEW DESERT zdarza siê, ¿e ludzie sami pytaj± jak mog± pomóc, co nas bardzo cieszy.

2. Waszym najwa¿niejszym projektem jest Sigonyth. Mo¿esz powiedzieæ o nim nieco wiêcej?

Obecnie pracujemy w najwiêkszym zespole nad gr± Sigonyth, chocia¿ prace nad Zolthari± trwaj± równolegle - niestety w ograniczonym
sk³adzie. Nie mamy tyle mocy przerobowych, aby robiæ w tym samym sk³adzie grafikê do obydwu gier.

Obydwie gry pracowaæ bêd± na silniku o roboczej nazwie NDE2D (New Desert Engine 2D). Bêd± to gry typu MMORPG w rzucie izometrycznym z
pe³nym graficznym interfejsem podobnym do takich produkcji jak Fallout czy Baldur's Gate 2.

Chocia¿ prace trwaj± dopiero od grudnia 2003 to sama idea takiej gry istnieje ju¿ od sierpnia 2003 czego wynikiem s± w³a¶nie Zoltharia i
Sigonyth. Jak sama nazwa wskazuje to gra typu MMORPG co oznacza, ¿e musimy po³o¿yæ nacisk na wydajno¶æ silnika bo w optymalnych warunkach w jednym czasie potrafi graæ kilkaset a nawet kilka tysiêcy graczy. Bêdzie to niezwykle trudne ale jeste¶my dobrej my¶li.

3. Sk±d taka nazwa i co ona oznacza?

Sk±d ta nazwa to moja s³odka tajemnica. Sigonyth to nazwa planety a w jêzyku rdzennych mieszkañców oznacza poprostu "wieczna pustynia".
Nale¿y siê jednak pewne wyja¶nienie. Sigonyth - DESERT ETERNITY to pe³na nazwa gry i nie nale¿y myliæ jej ze znaczeniem s³owa Sigonyth
"wieczna pustynia".

4. Zauwa¿y³em, ¿e ma on wiele nawi±zañ do "Diuny" Franka Herberta. Wzorujecie siê na ¶wiecie znanym z tej powie¶ci?

Tak w pewnym sensie wzorujemy siê na tym ¶wiecie, chocia¿ nie chcemy zrobiæ kopii tego ¶wiata. Naszym celem jest wykorzystanie rdzenia
Diuny natomiast chcemy równie¿ dodaæ w³asne elementy aby to by³ zupe³nie nowy ¶wiat stworzony niemal¿e od zera.

5. Wyczyta³em na stronie, ¿e poruszanie siê po planecie bêdzie siê odbywa³o praktycznie przy u¿yciu ró¿norakich pojazdów. To do¶æ
niecodzienne zjawisko w tego typu grach. Jak planujecie to rozwi±zaæ?


Tak planujemy wykonanie obs³ugi takiego poruszania siê. Powód jest taki, ¿e Silnik NDE2D ma byæ uniwersalny i pos³u¿yæ do wykonania dwóch
gier. Jedna to Sigonyth a gdzie poruszaæ bêdziemy siê pojazdami, a druga to Zoltharia w klimatach Fantasy gdzie chcemy, aby by³a mo¿liwo¶æ
poruszania siê koñmi a mo¿e i lektykami, kto wie. Niestety kwestie techniczne to ju¿ tajemnica naszego kodu ale my¶lê, ¿e efekt zaciekawi
wszystkich.

6. Jakie umiejêtno¶ci bêdzie posiada³ gracz i jak bardzo bêdzie je mo¿na modyfikowaæ? Czy podczas tworzenia naszego bohatera bêdziemy
wybieraæ jego klasê, czy raczej sk³oniciê siê w stronê Fallouta i specjalistów w danej dziedzinie bêdziemy tworzyæ przydzielaj±c punkty do odpowiednich umiejêtno¶ci?


Zdecydowanie usunêli¶my klasy oraz chcemy aby gracz decydowa³ kim chce byæ. Raczej sk³aniamy siê w stronê Fallouta i wykorzystamy system
umiejêtno¶ci. Co do listy umiejêtno¶ci to jeszcze nad tym pracujemy wiêc nie mogê teraz nic powiedzieæ.

7. Czy Sigonyth bêdzie w jakim¶ stopniu nawi±zywa³ do klimatów postnuklearnych znanych choæby z Fallouta?

Jak wcze¶niej wspomnia³em bazujemy na klimacie Diuny natomiast chcemy dodaæ elementy postnuklearne znane z Fallout. Niestety to bardzo
trudne i nasi tek¶ciarze pracuj± nad tym aby to ³adnie po³±czyæ.

8. Czy gra dostêpna bêdzie tak¿e w wersji angielskiej? Je¶li tak, to czy bêdziecie j± t³umaczyæ w trakcie powstawania, czy najpierw wydacie wersjê podstawowo±, a pó¼niej wersjê angielsk±?

Obecnie gra tworzona jest w wersji polskiej. Planujemy zrobienie dwóch wersji: angielskiej i polskiej. Nasza strona www równie¿ jest w
dwóch jêzykach.

9. Kiedy zamierzacie ukoñczyæ prace nad tym projektem i czy bêdzie to projekt komercyjny?

Wstêpnie koniec prac nad gr± zaplanowany jest na III kwarta³ tego roku. Na dzieñ dzisiejszy nie wiemy czy bêdzie to koniec prac nad
ca³o¶ci± gry gdy¿ w grach typu 2D najwiêcej pracy przypadnie grafikom, którzy musz± zrobiæ ca³± szatê graficzn±. Na pewno jednak silnik z
wersj± demo bêdzie gotów wcze¶niej ni¿ III kwarta³.

Nie planujemy zrobiæ gry komercyjnej.

10. Czy chcesz jeszcze co¶ dodaæ? Czy co¶ jeszcze powinni wiedzieæ nasi czytelnicy?

Aktualnymi stronami gier s± odpowiednio:
Sigonyth - www.sigonyth.com
Zoltharia - www.zoltharia.com

Chcia³bym zwróciæ uwagê na pewn± rzecz. Od czasu do czasu wrzucam na stronê www nowe wersje alpha. Chcia³bym aby nie by³y traktowane jako
wersje demo - do tego bêd± inne linki. Wersja alpha s³u¿y tylko i wy³±cznie do testów samego kodu gry a grafika jest zupe³nie przypadkowa chocia¿ czê¶æ elementów mo¿e byæ ju¿ z wersji demo. Jednak ca³o¶æ nale¿y traktowaæ jako wersja techniczna nie demo.

Dziêki za po¶wiêcony czas i powodzenia w realizacji projektu.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top