Here is my perk list, sorry but I won't translate it to English. The XP number is the total amount of the XP that You have to have to buy a perk.
The numbers in the brackets () are the requirements for the perk. If You have questions to specific perks, fire away!
Awareness – Gracz „widzi” stan HP NPC i zna broń jaką się on posługuje. (PE:5)
Bonus HtH Damage (3) – PC dostaje +2 do Melee Damage za każdy poziom Perka.( AG:6 ST:6)
Bracing - „Bohater ma trójnóg w łapie” czyli nie musi go używać. (ST:7 Big Guns:80)
Brown Noser (2) – Bohater jest lizusem i ma +1 CH, +20% Speach kiedy rozmawia z osobami z autorytetem. (CH:5, IN:6)
Cautious Nature – Bohater ma +30 do Survival przy losowaniu zdarzeń na pustyni. (PE:6)
Comprehension – Bohater dostaje +50% Skill Pointów kiedy czyta książkę. (IN:6)
Drunken Master – Bohater jest fanem Jackiego Chana dlatego będąc „pod wpływem” ma +30 do Unarmed i +2 w tabeli Critical Hits. (Unarmed:60)
Earlier Sequence (3) – Bohater ma +2 do Sequence. (PE:6)
Faster Healing (3) – Bohater dodaje 2HP do skutków każdego leczenia (StimPack i HealingRate też). (EN:6)
Gunner – Bohater jest expertem od demolki na 4 kołach stąd strzelając z samochodu ignoruje wszelkie minusy. (Small Guns:40 AG:6)
Hit the Deck – Bohater jest przewrażliwiony, w związku z tym zawsze pada na ziemię kiedy słyszy wybuch tym samym niwelując obrażenia od granatów, rakiet i materiałów wybouchowych o 50%. (AG:6)
Kama Sutra Master – Bohater ma +50 do Speach i +3 do CH kiedy ma do czynienia z osobą z którą uprawiał wcześniej sex. (EN:5 AG:5)
Night Vision – Bohater nie dostaje minusów związanych z ciemnością. (PE:6)
Pack Rat –Przedmioty które ważą 4 i mniej, ważą teraz połowę. (IN 5, Barter 70)
Presence (3) – Bohater ma +2CH przy rzutach na reakcję dla NPC (CH:6)
Rad Child – W niektórych przypadkach promieniowanie nie ma na Bohatera negatywnego efektu. Gdy Bohater przebywa obok źródeł niskiego poziomu promieniowania ma +8 do Healing Rate. Tylko Ghule mogą mieć tego Perka. (EN:6)
Quick Pockets – Bohater potrzebuje tylko 2AP żeby użyć Inventory podczas walki. (AG:5)
Scout – Bohater ma + 30 do Survival i potrafi rozszyfrowywać mapy. (PE:7)
Smooth Talker – Bohater ma +30 do Speak kiedy chce „wygadać” się z podbramkowej sytuacji. (IN:6)
Stat! – Bohater jest niezwykle uzdolnionym chirurgiem więc kiedy leczy podczas walki używając MedKitu zużywa tylko 5AP. (Medicine 75% AG:6)
Stonewall – Bohater nie może zemdleć podczas walki. (ST:6)
Strong Back (3) – Bohater ma +50 lbs do Inventory. (ST:6 EN:6)
Survivalist – Bohater potrafi znaleźć pożywienie i wodę na pustyni. (tyle żeby przeżyć) (EN:6 IN:6 Survival:40)
Swift Learner – Bohater skraca o połowę czas nauki nowych SPECJALNYCH PERKÓW i z czytania książek. (IN:4)
Thief – Bohater ma +10 do Steal, Traps, Lockpick.
Toughness (3) – PC dostaje +2 do DR. (En:6 LK:6)
Tunnel Rat – Bohater potrafi raczkować jak naćpany 2 latek więc czołgając się i w kuckach porusza się z normalną prędkością. (Sneak:60 AG:6)
100 PERKS
Adrenaline Rush – kiedy HP Bohater spadną o 50% dostaje bonus +4 do MD. (ST<10)
Amazing Metabolism – Kiedy bohater jest leczony Stimpackiem dostaje dodatkowo +5 Hit Points. (EN:5)
Bonsai – Dzięki pielęgnowaniu Bohater wyhodował sobie małą roślinkę wyrastającą z jego ciała. Ma teraz ciągły dostęp do owoców! Tylko Ghule mogą mieć tego Perka. (Survival: 50, Science:40)
Bonus Move (2) – Bohater ma dodatkowe 2 AP do do wykorzystania tylko do ruchu. (AG:5)
Bonus Ranged Damage (2) – Bohater ma +2 Damage z każdej broni strzeleckiej. (AG:6 LK:6)
Cancerous Growth – Promieniowanie zmutowało Bohatera tak poważnie, że może regenerować kończyny w 48 godzin i dostaje +2 do Healing Rate. Tylko Ghule mogą mieć tego Perka. (ST<7)
Do You feel lucky punk? – Każdy kto rzuca Luck “przeciwko” Bohaterowi ma -4 do rzutu.(Gambling:70)
Educated (2) – Bohater dostaje +10 do Science, Repair, Knowledge. (IN:6)
Empathy – MG musi ostrzec gracza jeśli jego wypowiedź zostałaby odebrana żle przez NPC (PE:7 IN:5)
Flexible – Bohater zużywa tylko 1AP przy zmianie postawy podczas walki (Sneak:60 Ag:6)
Fortune Finder – Bohater dostaje +50% kapsli przy przeszukaniach, ma +2 do PE do tych testów (LK:8)
Ghost – Bohater ma +20 do Sneak kiedy jest ciemno(cień, noc) (Sneak:60)
Gambler – Bohater ma zawsze jednego Asa w rękawie,dostaje stały, jednorazowy +20 do Gamble. (Gambling:70)
Harmless – Niewinny wygląd Bohater powoduje że ma on +20 Steal kiedy okrada NPC. (Steal:60)
Healer (2) – Bohater ma bonus k6+4 HP przy każdym użyciu skila Medicine na drugim poziomie ma 2x(k6+4) (StimPack nie). (PE:7 AG:6 IN:4 Medicine:60)
Heave Ho! - Bohater zwiększa zasięg swych broni rzucanych o 5m. (Thorwing: 60)
In Shining Armor – Promienie odbijają się od zbroi Bohatera jak od lustra. Kiedy nosi jakąkolwiek metalową zbroję i okulary przeciwsłoneczne. Jego Energy Resistance wzrasta dodatkowo o 7. (Repair:50, Science:70)
Light Touch – Ciężkie zbroje to nie to. Bohater nauczył się tak modyfikować swoje lekkie zbroje aby przynosiły mu maksymalny pożytek. Każda lekka zbroja jaką nosi Bohater ma AC większe o 5. (Repair:70)
More Criticals (3) - Bohater dostaje +5% do Critical Chance. (LK:6)
Negotiator – Bohater dostaje jednorazowy stały, bonus 15 do Speak i Barter (Barter:50, Speech:50)
Pathfinder(2) – pozwala skrócić czas podróży po pustkowiach o 30% (EN:6 Survival:70)
Psychotic – Ciało Mutanta zaadaptowało się do przyjmowania Psycho. Pozytywne efekty tego narkotyku są zdwajane, a możliwość uzależnienia dzielona na pół. Tylko Mutanty mogą mieć tego Perka. (EN:9)
Quick Recovery – Bohater zużywa tylko 1 AP by podnieść się na nogi w walce jeśli zostanie powalony.(AG:5)
Rad Resistance (2) – Bohater ma +2 do EN przy testach obronnych na promieniowanie. (EN:6 Survival:50)
Ranger – Bohater dostaje +15 do Survival i ma o +2 więcej LK przy spotkaniach na pustyni. (PE:6)
Salesman – Bohater dostaje +20 do Barter i uzyskuje o 10% lepsze ceny. (Barter:50)
Shotgun Surgeon –Kiedy bohater używa shotgunów, niezależnie od amunicji odejmuje dodatkowe 3 DR od zbroji przeciwnika. . (Guns 70, IN:5)
Silent Running – Bohater potrafi Sneakować biegnąc. (AG:6 Sneak:60)
Snakeater (2) – PC ma +3 do EN przy testach na trucizny (EN:3)
200XP
Animal Friend – PC spędzał w swym życiu dużo czasu ze zwierzętami więc nigdy go nie atakują kiedy nie są prowokowane. (IN:5 Survival:25)
Better Criticals (3) – kiedy PC zadaje obrażenia krytyczne ma +2 w Tabeli Critical Hits. Perk nie dla Mutantów.
(PE:6 LK:6 AG:4)
Bluff Master – Kiedykolwiek złodziej zostanie przyłapany na kradzieży potrafi się z niej automatycznie „wygadać”. (CH:6)
Computer Whiz – Bohater ma 5 szans na hakowanie zabezpieczeń a nie 3. (IN:7, Science 90)
Cowboy – podnosi obrażenia o +3 od dynamitu, siekier, noży, rewolwerów i dubeltówek.(Small Guns 80, Melee 80)
Crazy Bomber – umiejętność podkładania przez Bohater materiałów wybuchowych jest legendarna, stąd kiedy nie uda mu się test na Traps nic się nie dzieje i PC może spróbować jeszcze raz, oprócze tego jego pułapki i ładunki wybuchowe mają 5% większą szansę na Critical. (Traps:60 IN:6)
Demolition Expert – materiały wybuchowe użyte przez Bohatera zadają dodatkowo 50% obrażeń i zawsze wybuchają na czas. (AG:4 Traps:90)
Dodger – Bohater ma dodatkowe 5 AC. (AG:6)
Driving City Style – Bohater jest wirtuozem kierownicy dostaje +20 do Pilot i +2 do wszelkich testów podczas prowadzenia. (PE:6 AG:5)
Explorer – Bohater ma niezwykłe szczęście do znajdywania ciekawych przedmiotów na pustyni +2 do Luck przy teście Special Encounter.(Survival: 70)
Infiltrator – Bohater ma 5 szans na otwarcie zamka a nie 3. (PE:7, Lockpick: 90)
Junk Loader – Bohater zna się świetnie na wykonywaniu amunicji, dzięki czemu potrafi zozbierać pociski i z nich i kawałków metalu wykonywać pociski innego kalibru. Potrzebuje do tego Super Tool kit. (Repair:90)
Karma Beacon – Niezależnie od testu Reaction, NPC są zawsze dobrze nastawieni do Bohatera.(CH:7)
Leader – Bohater zyskał talenty przywódcze stąd wszyscy w drużynie w promieniu 10m od Bohatera dostają +1AP i +5AC i +5DR. (CH:8)
Let the Mutant win! – Bohater jest wytrawnym hazardzistą, potrafi kierować grą jak mu się podoba, stąd może dokładnie określić wynik testu na Gambling, chyba że gra przeciw maszynie. (Gambling: 100)
Light Step – Bohater ma dodatkowe +4 AG kiedy testuje pułapkę. (AG:5 LK:5)
Master Trader – Bohater dostaje jednorazowy +20 do Barter i o 20% lepsze ceny. (CH:7 , Barter:70)
Mutate! – Bohater ma prawo do zamiany posiadanego Traita.
Mysterious Stranger – Bohater ma skrytego pomocnika który pojawia się w najdziwniejszych sytuacjach by mu pomóc. (LK:6)
Pyromaniac – Bohater zadaje +5 Damage kiedy używa broni opartej na ogniu (Molotov, Miotacz ognia, Napalm, Incendiary Grenade, etc). (Traps:50)
Rapid Reload –Bohater potrafi przeładowywać szybciej o 1 AP. (AG 9, Guns 80)
Scrounger – Bohater potrafi znaleźć zawsze „trochę” więcej amunicji niż inni +50%. (LK:8)
Sharpshooter – Bohater ma dodatkowy +4 do PE kiedy ustala zasięg swojej broni. (PE:7 IN:6)
Tough Hide (2) – Promieniowanie na pustkowiach miało ciekawy uboczny efekt. Bohater dostaje +2 do obydwu Damage Resistance i +1 do testów EN na odporności. Tylko Mutanty mogą mieć tego Perka. (EN<8)
Weapon Handling – Bohater dostaje +3 do ST w celu używania broni ciężkiej. (AG:5)
You Lucky Bastard – Bohater jest nieprawdopodobnym farciarzem, stąd jego Critical Chance podnosi się o 5%. (Gambling: 80)
300XP
Action Boy (2) – Bohater ma do dyspozycji dodatkowy 1AP. (AG:5)
Adamantum Skeleton – Bohater brał udział w tajnym programie X dzięki czemu jego kości są twarde niczym Adamantum, obrażenia zadawane w jego kończyny dzielone są na pół. (STR:8, EN:8)
Cult of Personality – Bohater jest boski jak ryż bosto w związku z tym WSZYSCY go lubią. (CH:10)
Divine Favour – Bohater jest ulubieńcem bogów, stąd raz na 24h może przerzucić jeden rzut ale musi zaakceptować jego wynik. (CH:8)
Gain (Statistic) (7) – Bohater dostaje jeden punkt SPECIAL. (special 7)
Heavyweight – Czy Bohater przypadkiem nie przypakował. Każda broń jaką nosi, która ma powyżej 10 lbs. waży teraz połowę. (ST:7)
HtH Evade – jeśli Bohater nie ma nic w rękach pod koniec rundy, zamiast 1 dostaje 5 AC za każdy nie zużyty AP. (unarmed:75)
I make my own Luck – Bohater potrafi kierować swoim szczęściem, jeśli wykonuje rzut w jakiejkolwiek tabeli Critical może wybrać jego wynik zamiast rzutu. (Gambling: 100)
Jury Rigging – Bohater potrafi naprawiać zepsute przedmioty bez części. (Repair 120)
Laser Commander – Bohater zadaje dodatkowe 2 punkty obrażeń i ma o 10% większą szansę na Critical strzelając z broni laserowej. (Energy Weapons 90)
Lifegiver (2) – za 1 wszy poziom tego perka Bohater dostaje 2HP za 3XP za drugi 3HP za 3XP. (EN:4)
Living Anatomy – Bohater dostaje +10 do Medicine oraz zadaje +5 Damage każdej ŻYWEJ istocie. (Medicine:60)
Master Thief – Bohater dostaje +15 do Lockpick i Steal. (Lockpick:50 Steal:50)
Nuka Chemist – Bohater rozwikłał niektóre z przedwojennych tajemniczych formuł. Dzięki temu potrafi tworzyć Nuka-Cola Quantum i Nuka-Cola Granade a także inne tajne mieszanki Nuka-Coli. (Science:90)
Field Medic – ten lekarz posiadł umiejętność pracy w stresie, kosz za implikowania Stimpacka spada do 3AP, a Stimpacki podawane przez niego leczą dodatkowe 5HP. (Medicine:80)
Mr. Fixit – Bohater dostaje +15 do Repair, oprócz tego naprawia „lepiej” o +25%.
Mr. Know-it-all – Bohater zawsze był oczytany, dzięki swojej dociekliwości, zna się na wszystkim po trochu i ma +10 Medicine, Science, Repair, Pilot, Barter, Speech I Survival.(Knowledge:90)
Pickpocket – Bohater ma dodatkowe +25 do Steal kiedy krandnie coś, komuś z kieszeni. (Steal:80)
Plazma Spaz – Bohater jest tak podekscytowany plazmą, że nie może się powstzymać. Wszelkie koszty używania przez niego broni plazmowej w tym granatów są pomniejszane o 1 AP. Ten Perk nie sumuje się z innymi perkami obniżającymi koszty strzelania w AP. (Energy Weapons:70)
Professional –Sneak Ataki bohatera są automatycznie podnoszone o 3 poziomy w tabeli trafień krytycznych. (Sneak 90)
Purifier – Bohater nienawidzi mutantów I mutacji zadaje +50% większe obrażenia melee i unarmed wszelkim istotom zmutowanym promieniowaniem.
Rad Tolerance – Bohater z tą unikalną zdolnością ignoruje efekty napromieniowania do 400 Radów (EN:7)
Road Warrior – MAD MAX może naskoczyć Bohaterowi, który potrafi prowadzić i strzelać jednocześnie (broń jednoręczna). (Pilot:60 IN:6)
Run Forest Run – PC ma niesamowitą zdolność do strzelania do ruchomych celów z małej broni, ignorując modyfikator wynikający z poruszania się jego albo celu. (PE:7, Small Guns:90)
Quantum Chemist – Bohater poznał sekretną miksturę Nuka-Coli Quantum i potrafi zmieszać z 10 zwykłych Nuka-Coli, 1 Nuka-Colę Quantum. (Science: 90)
Quick Draw – Zmniejsza koszt wyciągnięcia i chowania pisotletu do kabury do 1AP.(AG:8)
Splash Damage – Kiedy Bohater rzuca granatem albo używa materiałów wybuchowych obszar w którym zadawane są obrażenia jest powiększany o 3m. (Traps:70)
Stormtrooper – Jeśli Bohater ma na sobie Combat Armor, Metal Armor albo Power Armor i walczy bronią laserową dostaje +10 do Energy Weapons i +2 do wszystkich Damage Resistance. Tylko Ludzie mogą mieć tego Perka.
Tag! - Bohater może wybrać nowego Tag Skilla.
Team Player – kiedy Bohater jest w odległości 10m od innych członków drużyny dostaje +10 do wszystkich Skilli. (CH:4)
Terryfing Presence – Bohater potrafi wzbudzić strach używając jedynie dobrze dobranych słów i modulacji głosu, dzięki czemu może uniknąć walki albo zyskać reputację twardziela. Zazwyczaj słuchający ucieknie w popłochu przed Bohaterem albo przynajmniej będzie się starał go unikać. (CH:7, Speach: 90)
Unstopable Force – Umiejętności walki wręcz Bohatera są legendarne. Jego ataki Melee i Unarmed zadają dodatkowe 4 obrażenia. (ST:7, Melee 100)
400XP
Bend the Rules – Następny razem kiedy Bohater kupi perka może zignorować wszelkie ograniczenia poza rasowymi.
Bonus HtH Attacks – Bohater zużywa o 1 mniej AP wykonując ataki Unarmed i Melee.(AG:6)
Bonus Rate of Fire – Bohater zużywa o1 mniej AP strzelając z broni strzeleckiej.(AG:7 IN:6 PE:6)
Meltdown – Kiedy ktoś ginie trafiony przez Bohatera bronią energetyczną, wytwarza aurę niebezpiecznej energii, która potrafi wywołać reakcję łańcuchową. Każdy w promieniu 2 metrów od trafionej istoty dostaje te same obrażenia, które zabiły pierwotny cel. (Energy Weapons:90)
Nuclear Anomaly – Bohater poprzed długie przebywanie na napromieniowanych pustkowiach zyskał niszczycielską mutację. Za każdym razem kiedy jego HP spadną do 20%, Bohater emanuje eksplozję równą Nuka-Cola Granade. Tylko Ghule mogą mieć tego Perka.
Rad Absorption – Z tym perkiem Bohater powoli neutralizuje promieniowanie, 10 radów na pół godziny. (EN:7)
500XP
Break the Rules - Następny razem kiedy Bohater kupi perka może zignorować wszelkie ograniczenia.
No Weaknesses – Bohater który wykupi ten Perk pozbywa się wszelkich słabości, każdy współczynnik poniżej 5 podnosi się do tej wartości.
Silent Death(Backstab) – Jeśli Bohater trafi NPC w plecy używając Melee albo Unarmed zadaje podwójne obrażenia. (AG:10 Sneak:80 Unarmed:100)
Slayer – Bohater jest jak Conan kiedy uderza używając Melee albo Unarmed, wykonuje rzut na Luck jeśli ten wyjdzie zadaje Critical Hit. (AG:8 ST:8 Unarmed:100)
Sniper – PC jest jak Rambo kiedy strzela używając Small Guns, wykonuje rzut na Luck jeśli ten wyjdzie zadaje Critical Hit. (AG:8 PE:8 SmallGuns:100)
Grim Reaper Spirit – Jeśli PC zabije kogoś w tej rundzie dostaje natychmiast wszystkie AP do wykorzystania. (Specjalne Skill na 120)