"Kid In The Fridge" Quest = the stupidest quest ever.

Discussion in 'Fallout 4' started by Banestalker, Dec 2, 2015.

  1. Mr Fish

    Mr Fish ...The pain of being dead...

    Sep 11, 2010
    First person real time combat and bullet sponges don't really mix well in the first place.
    Then again, Borderlands got that and I found its combat quite fun.

    Soooo... Bethesda just sucks at everything?
     
  2. Ragemage

    Ragemage Wept for Zion

    Feb 20, 2016
    My God, what have you done to Dr. Fallout's icon?

    on the other hand, yeah, I enjoy Borderlands too. Probably because it doesn't try to tout itself as a friggin RPG. At least, I'm pretty sure it doesn't. We don't go into Borderlands expecting a thrilling adventure of choice and consequences for our actions, we just expect to blow everything up and have a blast. That's the difference. If FO4 was a seperate game then MAYBE I could accept the game's flaws, but since it's riding off the back of its predecessors through name alone, I think it's shit.
     
  3. Mr Fish

    Mr Fish ...The pain of being dead...

    Sep 11, 2010
    Even if Fallout presented itself as a non-Fallout and a non-RPG focused game it wouldn't matter to me. I played Fallout 4 on its own merits and I enjoyed it for quite a long time but uh... Let's put it like this, a film should go out on a high note, it should leave you feeling like "man, that was a good fucking film!". It should not leave you feeling like you've had to slog through the last 30 minutes just so you could finish the damn thing up. And that's pretty much any Bethesda game. It starts out neat if you just play it on its own merits but the repetition and bad design will pile up on you and by the end you'll feel like "thank god it's finally over". So even on its own merits I don't think Fallout 4 is particularly good. You shouldn't feel sick of the game by the end of playing it.

    As a game on its own merits it is typically repetitious for a Bethesda game. If it had more enemy types and weapon types, more varieties of traps, more environmental story-telling, revamped the whole damage and health system for both players and enemies in favour of something more survival oriented. Maybe then it could have been better. But because of the poor variety in weapons it means that eventually you stop finding things worth a damn. Because of the limited amount of enemy types it means that you'll get the feeling of "I've done this before..." over and over again. Because of the low variety in traps it means you'll easily spot them eventually and then that risk is removed. Because of the shitty balance it means that facing elite enemies just get tedious as you pump 70 rounds in a super mutants face.

    And the story is still shit. Even on its own merits it is just poorly done.

    Borderlands on its own merits I found to be a lot of fun. Maybe it's because the first one I played co-op with a friend on a console and the second one had a better story and more interesting characters. Whatever it is, Borderlands 1/2 I left feeling like it was an awesome game and I was sad it was over. Fallout 4 I left feeling like I was glad to be done with that piece of shit.

    It's like, if you have sex with someone and it's real good but the last 5 minutes is him tweaking your nipples so hard that you're sobbing from the pain then it ain't good sex. Doesn't matter if he made you cum twice in the first 25 minutes, the last 5 minutes is what you'll remember the most. It's easier to gloss over the good stuff than it is to gloss over the bad stuff. The bad shit sticks with you.

    And Bethesda's history of bad shit is a decade long for me.
     
    • [Like] [Like] x 3
  4. GlutinousRice

    GlutinousRice Ne travaillez jamais

    247
    Nov 7, 2015
    The sub has been without any form of maintenance for 2 century, at this point it's not repairing his sub that will help him go back to China. He would have more chance if he find a flying brahmin, or nail a bunch of rotten plank to make a boat. Well, maybe not, after all you can craft teleporter and lascanon with tincan and wonder glue, so I'm sure you can repair his sub like that.
     
  5. MercenarySnake

    MercenarySnake Kept you waiting huh?

    Aug 22, 2015
    Yeah Fallout 4 on it's own merits is still a bad game, I mean the gunplay is a little better but then you have the repetitive fetch/settlement/radiant quests with no point or substance, the dull NPCs with most of them being named "settler" while even the named ones aren't even that fleshed out, the world has an interesting atmosphere but it's like a themepark with tons of enemies everywhere you go, the writing and dialogue are absolutely abysmal, and then you have the crafting which consists of you carrying as much junk without maxing out your inventory. Basically I agree with Mr Fish.

    Interesting and kinky comparison. :lol:
     
  6. Knight In Leather Armor

    Knight In Leather Armor Badger Nutsack

    476
    Feb 6, 2016

    To each their own. I think Fallout 4's shooting is okay. It's not the best I've ever seen and is definetly very low of the list. If it was just called "Generic Linear Wasteland Duty: feat. This isn't an RPG" then I'd probably say the game is good. But since it has a giant "Fallout" slapped over it it's pretty shit.
     
  7. Lanfear

    Lanfear Mildly Dipped

    543
    Jan 26, 2016
    The shooting is okay, but that's hardly a ringing endorsement. There are miles better shooters of both the arcade and realistic varieties available. For a game that has so little RPG in it and so much fucking shooting, the shooting should be better than barely passable.
     
    • [Like] [Like] x 2
  8. Dr Fallout

    Dr Fallout Centurion

    Aug 17, 2015
    The shooting is crap, due to it being... crap but also because there's so much of it and yet it's bland and boring.
     
  9. Big No

    Big No Watch as I open and close this door

    634
    Oct 28, 2014
    I dislike Kid in a Fridge for reasons that may differ from others. Mainly the fact that he can walk and see perfectly fine.

    I don't think I have to mention how uncomfortable it is to be sitting in one position for a long time. You get cramps in your legs and then they fall asleep, stuff like that. Your legs usually end up like that after just an hour or so of sitting in that position and this kid has been like that for 210 years. This kid shouldn't even be able to kneel let alone walk.

    Also, his ability to see. He's been in a dark place for over 200 years, you'd think the sunlight would damage his eyes upon exiting the fridge. Reminds me of the beginning of F2 where they advised during the presentation to wear protective goggles. And that was for vault dwellers who at least had artificial light, this kid has had none for 210 years so his eyes should be absolutely ruined by the time he exits.